Podróżowanie jako sposób poznania świata ...

W dniu: 2014-10-01 09:47:48

W dzisiejszym świecie podróżowanie nie stanowi problemu, coraz częściej zwiedzamy inne państwa oraz poznajemy odmienne kultury. Taką okazję, do poznania czegoś zupełnie nowego mieliśmy w czwartek – 25 września, odwiedzając Wioskę Indiańską „Fort Wapiti” w Zalasowej koło Tarnowa. Na tą wycieczkę wybraliśmy się wspólnie z przyjaciółmi z ZS z Pustyni.

Mogliśmy zobaczyć jak żyli Indianie, zwiedzić indiańskie namioty - tipi jak również zobaczyć tradycyjne stroje indiańskie, instrumenty, różne sprzęty oraz broń jak np. łuki, słynne tomahawki, maczugi a nawet broń palną. Ponadto mieliśmy okazję postrzelać z łuku, dmuchawki, rzucić włócznią czy biegać po indiańskim torze przeszkód. Chętni mogli pomalować twarze w indiańskie wzory i nauczyć się indiańskiego tańca.

Warszawa da się lubić....

Dodane przez: WTZ_Debica

W dniu: 2014-10-01 08:31:33

W dniu 21 września 2014r Członkowie Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „Radość” w Dębicy wybrali się autokarami na dwudniową wycieczkę do stolicy Polski-Warszawy.

Podczas całego pobytu odwiedzili wiele ciekawych i zabytkowych miejsc między innymi: Centrum Kopernika, Planetarium, Stare Miasto, Łazienki, Pałac Kultury i Nauki oraz ZOO.Wycieczka na długo zapadnie wszystkim w pamięci. Zapraszamy do obejrzenia galerii………..

Wszystko jest do zrobienia z ziemniaka, naszego polskiego rodaka…

W dniu: 2014-09-25 20:33:21

Tego dnia nikt nie zgrywał ważniaka i bawił się z nami na

„Święcie Ziemniaka” laugh

Pod takim hasłem, w środę 24 września, hucznie pożegnaliśmy lato… Była to już kolejna edycja plenerowego spotkania - "Ruch poprzez zdrowie", które propaguje nie tylko dobrą zabawę, ale przede wszystkim aktywność fizyczną, a zwłaszcza tą na świeżym powietrzu.

Integracja na sportowo

W dniu: 2014-09-23 07:05:00

Sport, szeroko pojęte dyscypliny współzawodnictwa, należy uznać za jeden z najbardziej istotnych elementów procesu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, zwłaszcza w aspekcie integracjo - społecznym. Należy promować i rozszerzać takową aktywność osób niepełnosprawnych.

Zgodnie z celami integracji, należy podejmować działania, które zmierzają do wspólnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych i sprawnych w zajęciach sportowych. Dlatego jak co roku, tak i w tym wzięliśmy udział w Integracyjnym Festiwalu Sportowym, który miał miejsce w Zamościu.

Morze, morze... Błękitne, świeże, zawsze wolne...

W dniu: 2014-09-16 17:18:45

"Bo nie ma nic piękniejszego od nieustającego uporu z jakim morze składa pocałunki linii brzegowej, nie zrażając się tym, że za każdym razem zostaje odepchnięte" (Sarah Kay)

I dzień - Ustronie Morskie (08.09)

Po przyjeździe i zakwaterowaniu, udaliśmy się na spacer nad morze, aby się z nim przywitać... Na zakończenie dnia zafundowaliśmy sobie pyszne lody.

II dzień - Ustronie Morskie (09.09)

Drugi dzień naszego pobytu rozpoczął spacer brzegiem morza. Następnie udaliśmy się do kina oraz na przechadzkę po mieście. Miłym akcentem tego dnia był wyjazd do Kołobrzegu, gdzie odwiedziliśmy Muzeum 6D, przespacerowaliśmy się po promenadzie oraz zwiedziliśmy latarnię morską. Po powrocie do Ustronia wybraliśmy się na pizzę.

III dzień - Ustronie Morskie / Łazy (10.09)

To ostatni dzień naszego pobytu w Ustroniu Morskim. Kolejnym punktem naszej wycieczki był wyjazd do Łaz, na XII Ogólnopolskie Integracyjne Warsztaty Artystyczne pod hasłem: "W morzu aktywności, morze nadziei". Po przyjeździe i  zakwaterowaniu, wzięliśmy udział w warsztatach teatralnych i tanecznych oraz projekcji filmu pt. "Integracja - Ty i ja".

IV dzień - Łazy (11.09)

W tym dniu wzięliśmy udział m.in. w warsztatach fotograficznych, warsztatach fryzjerstwa i wizażu oraz nauczyliśmy się tworzyć przepiękne ozdoby z kamienia.

V dzień - Łazy (12.09)

Po porannym spotkaniu integracyjnym, przyszedła czas na wręczanie nagród oraz prezentację wyróżnionych prac. Wielkim sukcesem pochwalić się może Ania Madura - uczestniczka WTZ w Bobrowej Woli, której to fotografie do tego stopnia zachwyciły jury, że przyznało jej I miejsce. To duże wyróżnienie, gratulujemy! smiley

Tym bardzo optymistycznym akcentem przyszło nam pożegnać się z morzem... Miejmy nadzieję, że do zobaczenia za rok!