
W związku z otrzymaniem dotacji na realizację programu:
„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”-
dla Organizacji Pozarządowych edycja 2025
finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego
w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
Stowarzyszenie „Radość” w Dębicy zaprasza do udziału w programie osoby niepełnosprawne wymagające wsparcia asystenta osobistego oraz osoby zainteresowane pracą w takim charakterze.
CEL PROGRAMU:
– wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu
codziennych czynności oraz funkcjonowaniu osoby z niepełnosprawnością w życiu społecznym,
– przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych,
– ograniczanie skutków niepełnosprawności,
– stymulowanie osób z niepełnosprawnością do podejmowania aktywności na różnych szczeblach życia codziennego.
ADRESACI:
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, dedykowany jest pełnoletnim osobom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
TERMIN SKŁADANIA FORMULARZY ZGŁOSZENIOWYCH: 30.12.2024r. – 15.01.2025r.
ZASADY ZAKWALIFIKOWANIA DO WSPARCIA:
Przyznając usługi asystencji osobistej oraz jej wymiar godzinowy realizator Programu, w pierwszej kolejności uwzględni potrzeby:
– osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;
– osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;
Zgodnie z Regulaminem rekrutacji realizatora uwzględnione będą także szczególne potrzeby:
– osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkującymi i gospodarującymi z innymi osobami
z niepełnosprawnościami i niesamodzielnymi
– osób z niepełnosprawnościami, których opiekunem jest osoba aktywna zawodowo
– osób z niepełnosprawnościami, które nagle znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej.
NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA?
Wsparcie obejmuje:
– rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań osoby z niepełnosprawnością,
– pomoc w wykonywaniu codziennych czynności takich jak: prowadzenie gospodarstwa
domowego, higiena osobista, towarzyszenie w podróży, pomoc w uzyskaniu jak największej
samodzielności,
– pomoc w dotarciu do wskazanych przez Beneficjenta miejsc,
– zapewnienie osobie z niepełnosprawnością możliwości kontaktu osobistego z rodziną i znajomymi
(w domu i poza domem),
– pomoc w uczestnictwie w różnych formach życia społecznego,
– wsparcie w korzystaniu z urzędów, obiektów sakralnych, placówek służby zdrowia, rehabilitacji,
instytucji finansowych,
– towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w zakupach,
– pomoc w organizacji czasu wolnego,
– umożliwienie funkcjonowania w lokalnym środowisku, w tym korzystania z oferty instytucji
kulturalnych (np. muzeum, kino, galerie sztuki), rozrywkowych i sportowych – stosownie do
potrzeb i preferencji usługobiorcy.
KIEDY MOGĄ BYĆ ŚWIADCZONE USŁUGI ASYSTENTA?
– Usługa asystenta osobistego będzie realizowana przez 7 dni w tygodniu, w godz. 7:00-22: 00.
TERMIN REALIZACJI USŁUG ASYSTENCKICH
Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji usług asystenckich w środowisku: II połowa lutego 2025r. – po podpisaniu umowy z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
KTO MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM?
– Osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta.
– Osoby z wykształceniem przynajmniej średnim posiadające, co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
UWAGA: Asystentem nie może być członek rodziny, opiekun prawny oraz osoba faktycznie zamieszkująca z Uczestnikiem Programu.
WAŻNE: W czasie korzystania z usług asystenta nie mogą być świadczone – w tych samych godzinach – usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze.
Zapraszamy osoby zainteresowane zarówno udziałem w Programie, jak i świadczeniem w nim usług, o zgłaszanie się do Centrum Obsługi Placówek Stowarzyszenia „Radość” w Dębicy.
Karty zgłoszenia w formie papierowej są dostępne w sekretariacie Stowarzyszenia „Radość”
ul. Fredry 3, 39-200 Dębica w godzinach 7.30 – 15.30.
Dokumentację można też przesłać pocztą tradycyjną do w/w Centrum oraz drogą elektroniczną na adres: e – mail: radosc@radosc.debica.pl, i niezwłocznie dostarczyć oryginały do sekretariatu Stowarzyszenie ,,Radość”
Dokumenty rekrutacyjne:
- Karta zgłoszenia:
- Karta zakresu czynności:
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub dokument równoważny