„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”-dla Organizacji Pozarządowych  edycja 2025

W związku z otrzymaniem dotacji na realizację programu:

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”-
dla Organizacji Pozarządowych  edycja 2025

finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego
w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej

               Stowarzyszenie „Radość” w Dębicy zaprasza do udziału w programie osoby niepełnosprawne wymagające wsparcia asystenta osobistego oraz osoby zainteresowane pracą w takim charakterze.

CEL  PROGRAMU:

– wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu
   codziennych czynności oraz funkcjonowaniu osoby z niepełnosprawnością w życiu społecznym,
– przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych,
ograniczanie skutków niepełnosprawności,
stymulowanie osób z niepełnosprawnością do podejmowania aktywności na różnych szczeblach życia codziennego.

ADRESACI:
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, dedykowany jest pełnoletnim osobom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

TERMIN SKŁADANIA FORMULARZY ZGŁOSZENIOWYCH: 30.12.2024r. – 15.01.2025r.

ZASADY ZAKWALIFIKOWANIA DO WSPARCIA:

Przyznając usługi asystencji osobistej oraz jej wymiar godzinowy realizator Programu, w pierwszej kolejności uwzględni potrzeby:

–  osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;

–   osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;

Zgodnie z Regulaminem rekrutacji realizatora uwzględnione będą także szczególne potrzeby:

–  osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkującymi i gospodarującymi z innymi osobami
z niepełnosprawnościami i niesamodzielnymi

–  osób z niepełnosprawnościami, których opiekunem jest osoba aktywna zawodowo

–  osób z niepełnosprawnościami, które nagle znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej.

NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA?

Wsparcie obejmuje:
–  rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań osoby z niepełnosprawnością,
–  pomoc w wykonywaniu codziennych czynności takich jak: prowadzenie gospodarstwa
   domowego,  higiena osobista, towarzyszenie w podróży, pomoc w uzyskaniu jak największej
   samodzielności,

–  pomoc w dotarciu do wskazanych przez Beneficjenta miejsc,
–  zapewnienie osobie z niepełnosprawnością możliwości kontaktu osobistego z rodziną i znajomymi
   (w domu i poza domem),

–  pomoc w uczestnictwie w różnych formach życia społecznego,
–  wsparcie w korzystaniu z urzędów, obiektów sakralnych, placówek służby zdrowia, rehabilitacji,

    instytucji finansowych,
–  towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w zakupach,

–  pomoc w organizacji czasu wolnego,
–  umożliwienie funkcjonowania w lokalnym środowisku, w tym korzystania z oferty instytucji
    kulturalnych (np. muzeum, kino, galerie sztuki), rozrywkowych i sportowych – stosownie do
    potrzeb i preferencji usługobiorcy.

KIEDY MOGĄ BYĆ ŚWIADCZONE USŁUGI ASYSTENTA?

– Usługa asystenta osobistego będzie realizowana przez 7 dni w tygodniu, w godz. 7:00-22: 00.

TERMIN REALIZACJI USŁUG ASYSTENCKICH

Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji usług asystenckich w środowisku: II połowa lutego 2025r. – po podpisaniu umowy z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

KTO MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM?

– Osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta.

– Osoby z wykształceniem przynajmniej średnim posiadające, co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.

UWAGA:
  Asystentem nie może być członek rodziny, opiekun prawny oraz osoba faktycznie zamieszkująca z Uczestnikiem Programu.

WAŻNE: W czasie korzystania z usług asystenta nie mogą być świadczone – w tych samych godzinach – usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze.

Zapraszamy osoby zainteresowane zarówno udziałem w Programie, jak i świadczeniem w nim usług, o zgłaszanie się do Centrum Obsługi Placówek Stowarzyszenia „Radość” w Dębicy.

Karty zgłoszenia  w formie papierowej są dostępne w sekretariacie  Stowarzyszenia „Radość”
ul. Fredry 3, 39-200 Dębica w godzinach 7.30 – 15.30.

Dokumentację można też przesłać pocztą tradycyjną do w/w Centrum oraz drogą elektroniczną na adres: e – mail: radosc@radosc.debica.pl,  i niezwłocznie dostarczyć oryginały do sekretariatu Stowarzyszenie ,,Radość”

Dokumenty rekrutacyjne:

  • Karta zgłoszenia: 

  • Karta zakresu czynności:
  • Orzeczenie o niepełnosprawności lub dokument równoważny