
Stowarzyszenie „Radość” w Dębicy, ul. Św. Jadwigi 1, 39-200 Dębica, informuje, że
w okresie od 1-go marca 2022 roku do 31-go grudnia 2023 roku realizuje projekt pt.:Kino „Radość”, który realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.
Cele projektu.
Celem głównym projektu jest podniesienie do 31.12.2023 roku, poziomu aktywności społecznej
i zawodowej wśród 11 osób niepełnosprawnych zamieszkujących powiat dębicki, mających wpływ na poprawę ich zdolności do zatrudnienia.
Do kogo adresowany jest projekt?
Projekt przewiduje wsparcie dla 11 osób (mężczyzn, kobiet) niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021, poz.573, z późn. zm.):
- w stopniu znacznym lub umiarkowanym, u których stwierdzono autyzm, upośledzenie umysłowe lub chorobę psychiczną,
- w wieku od 18 do 64 roku życia,
- zamieszkujących (w myśl Kodeksu Cywilnego) na terenie powiatu dębickiego.
Działania w projekcie – planowane wsparcie:
Projekt zakłada następujące działania:
- zakup doposażenia/urządzeń niezbędnych do realizacji aktywnej integracji,
- udzielenie w okresie od 1-go maja 2022 roku do 31-go grudnia 2023 roku wsparcia Uczestnikom Projektu, poprzez tzw. aktywną integrację, tj:
- aktywna integracja – etap 1 – rozpoczęcie współpracy z Uczestnikami Projektu
– po zrekrutowaniu uczestników do projektu zostaną:
- aktywna integracja – etap 1 – rozpoczęcie współpracy z Uczestnikami Projektu
- przeprowadzone badania i szkolenia wymagane polskim prawodawstwem (m.in. szkolenie wstępne BHP, badania lekarskie)
- podpisane z uczestnikami:
- umowy na wzór kontraktu socjalnego (do tygodnia od otrzymania pierwszego wsparcia), określające uprawnienia i zobowiązania stron umowy w ramach wspólnie podejmowanych działań zmierzających do przezwyciężenia trudnej sytuacji życiowej osoby,
- umowy o pracę – zatrudnienie na etat na stanowiskach, które ostatecznie zostaną dostosowane do posiadanych dysfunkcji – planuje się stworzenie następujących stanowisk:
- pracownik pomocniczy,
- pracownik porządkowy,
- inne, wynikające z mocnych stron Uczestników Projektu
- dokonanie diagnozy i opracowanie (przez psychologa i trenerów pracy) Indywidualnych Planów Rehabilitacji – dokument określający ścieżkę reintegracji społecznej i zawodowej w ramach aktywnej integracji;
- aktywna integracja – etap 2 – aktywizacja społeczno-zawodowa Uczestników Projektu – obejmuje:
- realizację stanowiskowych treningów pracy – w tym zakresie zostaną zakupione następującenarzędzia/zasoby/produkty/ubrania robocze/usługi wspierające:
- przeprowadzenie instruktażu dla Uczestników Projektu w zakresie obsługi urządzeń,
- dowóz/odwóz Uczestników Projektu do/z miejsca wykonywania pracy,
- realizację i aktualizację Indywidualnych Planów Rehabilitacji oraz działań prowadzących do aktywnej integracji (wsparcie indywidualne Uczestników Projektu) – realizowane będzie przez zespół projektowy tj.:
- psychologa i doradcę zawodowego zakłada się, że każdy
z uczestników otrzyma 3 (trzy) godziny indywidualnego wsparcia psychologicznego i zawodowego na miesiąc,
- trenera pracy (nauka/opieka na/przy miejscu pracy danej osoby)
- rehabilitację ruchową – rehabilitacja „na miejscu”, w wymiarze zgodnym z rozporządzeniem w sprawie Zakładów Aktywności Zawodowej.
- psychologa i doradcę zawodowego zakłada się, że każdy
Przewidziane efekty/rezultaty projektu:
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem
w programie– 11; - liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie–11;
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek)–3;
- liczba uczestników projektu, którzy po zakończeniu udziału w projekcie dokonali postępu
w procesie efektywności społecznej 34% (efektywność społeczna) – 4; - liczba uczestników projektu, którzy po zakończeniu udziału w projekcie dokonali postępu
w procesie efektywności zatrudnieniowej 12% (efektywnośćzatrudnieniowa) – 2; - liczba osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych – 11;
- liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno – komunikacyjne (TIK) – 1;
- liczba utworzonych miejsc reintegracji społecznej i zawodowej w istniejących ZAZ – 11.
Rekrutacja do projektu.
- Rekrutacja podstawowa/główna do Projektu zostanie przeprowadzona w okresie od 1-go marca 2022 roku do 31-go marca 2022 roku do godziny do godziny 15:00 (decyduje data wpływu do Biura Projektu).
Zaktualizowany wpis w dniu 12 lipca 2023 roku: rekrutacja uzupełniająca trwa od 12 lipca 2023 r. do 31 lipca 2023 roku do godziny 12:00. - Kandydat/ka ubiegający/a się o udział w Projekcie zobligowany/a jest do złożenia dokumentacji rekrutacyjnej, tj. formularza rekrutacyjnego i załączników, którychobowiązujące/aktualne wersje dostępne są w Biurze Projektu i na Stronie Internetowej.
- Dokumenty rekrutacyjne można dostarczać:
- osobiście do Biura Projektu (w godzinach otwarcia Biura Projektu) lub
- drogą elektroniczną (skany dokumentów z podpisami) na adres: radosc@radosc.debica.pl – dotyczy m.in. osób, które z różnych przyczyn (np. dysfunkcji ruchowej), nie mogą dostarczyć dokumentów osobiście (w przypadku złożenia dokumentów tą drogą, wymagane będzie dostarczenie dokumentów oryginalnych do Biura Projektu do 3 dni roboczych – w tym celu wsparcia udzieli Zespół Projektu)
Dodatkowe informacje
- Szczegółowe informacje udzielane są w biurze projektu w siedzibie Stowarzyszenia „Radość” w Dębicy, – Centrum Obsługi Placówekul. Aleksandra Fredry 3, 39-200 Dębica
– pokój nr 4. Podczas spotkania w biurze projektu istnieje możliwość osobistego kontaktu
z zespołem projektu oraz uzyskania pełnych informacji o projekcie.
- Telefon kontaktowy: (14) 696 91 38,
- Godziny otwarcia:
- poniedziałek: od 07:30 do 15:00,
- wtorek: od 07:30 do 15:00,
- środa: od 07:30 do 15:00,
- czwartek: 07:30 do 15:00,
- piątek: od 07:30 do 15:00.
Dokumenty projektu:
- regulamin projektu – plik PDF (uwaga – aby odczytać plik, należy mieć zainstalowany darmowy program do odczytu plików PDF np. Adobe Acrobat Reader)
- załącznik nr 1 do regulaminu projektu – zamieszczono dwie wersje – do Biura projektu można złożyć formularz wypełniony komputerowo (wówczas należy otworzyć plik DOC) lub wypełniony ręcznie (wówczas należy otworzyć plik PDF):
- formularz rekrutacyjny – aktywny plik DOC (uwaga – po otworzeniu pliku, aby stał się on aktywny, należy włączyć jego zawartość – kliknąć w odpowiedni przycisk) lub
- formularz rekrutacyjny – plik PDF (uwaga – aby odczytać plik, należy mieć zainstalowany darmowy program do odczytu plików PDF np. Adobe Acrobat Reader)
załącznik nr 2 do regulaminu projektu – oświadczenie potwierdzające spełnienie kryteriów projektowych – plik PDF (uwaga – aby odczytać plik, należy mieć zainstalowany darmowy
program do odczytu plików PDF np. Adobe Acrobat Reader).